Medlemsmöte i Göteborg 14-15 september

Tillsammans med vår medlemsförening Sällskapet Ångbåten i Göteborg inbjuds till ett ångmöte den 14 och 15 september som tidigare meddelats.

Preliminärt program:
Lördag den 14 september
13:00 startar vi med kaffe och fralla på Sjöfartsmuseet Akvariet. Därefter blir det visning av museets samlingar. Det kommer också finnas tid för umgänge och konferens under ledning av Ingvar Kronhamn och Kjell Nordeman som berättar om händelser under den gångna sommaren. Eventuellt kommer en ytterligare föredragshållare och berättar lite om kommande aktualiteter.

Ca 18:00 Besök med visning/beskrivning av ångaren Bohuslän. Besöket avslutas med buffé på båten

Söndag 15 september
10:00 gör vi en rundtur med utgångspunkt från Ringön och Stenpiren med Färjan 4. Turen tar cirka 2 timmar.

Under eftermiddagen finns tid för dem som vill göra ett besök på Maritiman. Inträde per person 150 kr på plats, 140 kr online. Pensionär 135 kr på plats, 125 kr online.

Om ni har husbil eller husvagn så ordnas det med uppställningsplatser på Ringön, kontakta Ingvar.

Kontakt i Göteborg är Ingvar Kronhamn:  kronhamni@gmail.com  telefon 0768 810 885.

Kontakt hos SÅF centralt är per.sjoborg@gmail.com

Skicka ett mejl till anmalan@steamboatassociation.se och meddela att du är intresserad av att deltaga på mötet, så återkommer vi med mer praktiska detaljer. Information kommer också på SÅF:s facebookgrupp.

Sätt in anmälningsavgiften 200 kr på Swish 123 679 0919. Sista anmälningsdag 5 september. Avgiften inkluderar kaffe med fralla och entré samt kvällsbuffé.  Övriga externa kostnader tillkommer för var och en.

Ångaren kan sälja alkoholhaltig dryck till rabatterat pris för den som önskar. Eget medtag går inte. Önskar du inte delta på kvällen på Bohuslän så meddela även det i din anmälan.

Du som inte är medlem kan bli det genom att swisha 100 kr på 123 679 0919 som är ett specialpris för resten av året.

Välkomna till en ånghelg i vår sjöstad.

Per Sjöborg och Ingvar Kronhamn