Kommentera nya hemsidan!

Forum SÅF Forum Kommentera nya hemsidan!

Etiketter: 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #518
    Maggan Jönsson
    Deltagare

      Nu behöver vi hjälp av våra medlemmar, vad tycker ni om den nya hemsidan?
      – Vad saknas
      – Vad behöver ändras
      – Vad är bra

      #1518
      juhani
      Deltagare

        Hejsan!
        Efter en del strul kunde jag nu logga in för första gången. På den gamla hemsidan fanns mycket att läsa i forumet om ångmaskiner, ångpannor och annat intressant, är hela gamla forumet borta? Och om så är fallet, kan jag om jag undrar något om tex. ångpannor, starta ett nytt ämne där jag ställer min fråga? Jag har mycket att lära inom ångmaskinsbranchen. Inte för att jag är obekant med ånga, jag har jobbat över 40år inom massa/pappers industrin, första 25 åren som styr och reglermekaniker, så jag har mätt tryck, flöden och temperatur på ånga, nivå, PH och ledningsförmåga på matarvatten, så jag vet hur ånga luktar, och att man får ont om man har fingrarna på fel ställe. Sista 15 åren har jag mest förbrukat ånga kanske 50ton/timmen eller mer.
        mvh
        j.pulkkinen
        Kalix

        #1520
        Maggan Jönsson
        Deltagare

          Hej Juhani
          Det mesta från gamla forumen har jag kopierat och en av våra medlemmar kollar vad man kan göra med det, ev ett eget val “Gamla forumet” på hemsidan, ett häfte eller nya artiklar. Tyvärr fick jag inte med alla bilder när jag kopierade, speciellt från Maskin och Panna. Vi får se vad det kan bli av det gamla.

          Starta gärna ett nytt ämne om Ångpannor, så hoppas jag att några medlemmar vaknar till efter helgerna och börjar svara.
          //Maggan J

          #2018
          Maggan Jönsson
          Deltagare

            Hej Juhani
            Nu har Hans Brattberg gått igenom materialet från de gamla forumen och gjort om till ett dokument per forum. Vi har ingen bra sökfunktion för dem, men det mesta av texterna finns nu i alla fall under SÅF Forum/Gamla forumet.

            Vi kommer att arbeta vidare med matrialet och se hur vi kan göra det lättare att hitta i.
            //Maggan J

            #3624
            Maggan Jönsson
            Deltagare

              Hej Juhani
              Hoppas att ditt projekt går framåt. Som du kanske sett så finns nu listor men olika tekniska artiklar från SÅF-blad från 1999. Listorna hittar du under Ånga tips o trix. Där finns även en rubrik “Byggtips” där finns nu de byggtips som fanns på gamla forumet. Tyvärr försvann de flesta bilder när vi gjorde om hemsidan. Men jag hoppas att de kan vara till hjälp ändå.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.