Gamla forumet – Inledning

Forum SÅF Forum Gamla forumet Gamla forumet – Inledning

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2030
    Maggan Jönsson
    Deltagare

       

      SÅF gamla Forum
      I det här forumet hittar du bidrag som tidigare sänts in av medlemmar på SÅF hemsida. Inslagen har indelats i fem olika kapitel
      enligt följande.
      1. Aktiviteter.
      2. Allmänt.
      3. Byggbeskrivningar.
      4. Ångmaskiner.
      5. Ångpannor.
      Vissa inslag saknar tyvärr ibland bild som man hänvisar till och en del hänvisningar och länkar är inte längre aktuella. Inslagen har dock tagits
      med av historiska skäl samt att det visar på många fortfarande aktuella lösningar mm. Totalt handlar det om rätt många inslag som nog kan
      både sorteras och indelas i flera områden. Kom gärna med synpunkter så kan vi efter lite råd och dåd försöka förbättra och förenkla sökningar
      mm.

      Sammanställningarna har vi tack vare att Hans Brattberg lagt ner åtskilliga timmar på att få till dem. Är det någon som har tid och ork att göra om hela eller delar av de olika kapitlen till dokument som vi kan publicera under t ex Ångfartyg så är det mycket välkommet.

      Attachments:
      You must be logged in to view attached files.
      #2787
      Maggan Jönsson
      Deltagare

        Avsnittet Aktiviteter är nu uppdelat så varje aktivitet har blivit ett eget inlägg. När jag har tid, ork och lust ska jag se om jag kan göra något liknande med en del av innehållet i övriga kapitel.

        #3634
        Maggan Jönsson
        Deltagare

          Avsnittet Byggbeskrivningar är nu också uppdelat. De finns nu under Ånga tips o trix/Byggtips

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.