Slupner till salu - Såld

Ångslupen "Slupner" som är medlemsbåt nummer 112 i SÅF är till salu. Mycket information finns här på hemsidan: http://www.steamboatassociation.se/steamboat/slupner Just nu ligger båten på land i Sollentuna och sväller för att sjösättas någon av de närmaste dagarna (skrivet 19 juli 2017). Med i köpet är en registrerad och bromsad båttrailer godkänd för 80 km/h.Det finns alltså goda möjligheter att se båten både på land och sedan under ånga i sjön nu i juli om någon skulle vara intresserad. Maskinen är compoundmaskin från början av förra seklet. Den är gediget byggd men tillverkaren är inte känd. I ånganläggningen ingår Mollerupare, strålkondensor, luftpump, direktventil, matarvattenförvärmare, handmatarpump, maskinmatarpump, ejektor, dubbla säkerhetsventiler, gammal fin ångvissla mm. Vattenrörspannan annan är vedeldad och konstruerades av Gök-Harald Andersson för ett arbetstryck på 7 kg/cm2.

Annonstyp:
Säljes
Konktaktuppgifter
Namn:
Tomas Blom
Telefon:
E-postadress:
tomas [at] steamtug [dot] se
Bild på prylen:
Nymålat och lackat skrov på bromsad trailer
Maskinen med omkastning
Maskinen med pumpar