Svens lista - tekniska aktiviteter januari 2018

När:
2018-01-01 08:00 - 2018-01-31 20:00

Aktiviteter januari 2018

Syftet med listan är att mötesarrangörer så långt möjligt skall kunna undvika kollisioner. Jag tar i huvudsak med teknik- och transportevenemang som händer runt Stockholm samt det som rör ånga för hela landet, men även en del utomlands. Uppgifterna om ånga publiceras även i Ångbåtstidtabellens aktivitetslista. Så den delen blir här lite mer omfattande under våren och sommaren.

Kontrollera alltid att evenemanget blir av samt på de tider och platser som anges i listan! Kontaktadresser även längst ner. Listan finns även på http://www.tmv.a.se/och www.steamboatassociation.se. Där kan även kompletteringar hittas mellan utskicken.

Inom järnvägsområdet begränsar jag antalet evenemang eftersom Anders Svensson ger ut en detaljerad lista på alla evenemang. Kontakta honom på jinf [at] rocketmail [dot] com, om du vill prenumerera på Jv-listan mm.

Beträffande motorhistoriska evenemang kolla på http://www.mhrf.se/kalendarium.

Komplettera och rätta gärna uppgifter till stimmaren [at] telia [dot] com. Anmäl om du eller någon kompis vill vara med på sändlistan.

Januari

15                 BHRF styrelsemöte kl 18.30

16                 SJK kl 18

20                 Körning av ångmaskinerna i Ånghallen i Eskilstuna stadsmuseum. SÅF möte i Ånghallen

21                 Ångföredrag Eskilstuna stadsmuseum

27                 Klubb Maritim Stockholm årsmöte i Hartwickska huset kl 14.

Kontaktadresser finns på separat sida

Arrangör:
Varierande